Podstawy pozycjonowania stron internetowych

W odniesieniu do projektowania stron internetowych stosuje się również następujące zasady, czyli im lepsze planowanie, tym łatwiej je wdrożyć. Nie ma znaczenia, czy tworzymy stronę internetową dla siebie lub swojej firmy, czy też tworzymy stronę internetową dla kogoś innego, planowanie jest zawsze fundamentalne dla późniejszego rezultatu.

Określmy grupę docelową naszej strony internetowej. Zawsze pamiętajmy o swoim własnym celu. Jeśli chcemy reklamować lub sprzedawać produkt lub usługę, powinniśmy zdefiniować grupę docelową i dostosować do niej projekt strony internetowej. To samo dotyczy portalu informacyjnego lub forum tematycznego. W końcu każdy operator strony internetowej powinien wiedzieć, do kogo chce się zwrócić - czy to z ofertą handlową, czy informacyjną. Ponieważ tylko ci, którzy znają użytkowników, mogą dostosować swoją stronę do ich potrzeb. W wielu dziedzinach normy ustaliły się w odniesieniu do treści i prezentacji. Na przykład na stronach z zakupami zawsze znajdziemy praktyczne funkcje wyszukiwania oraz sortowania produktów.

SEO, czyli pozycjonowanie w wyszukiwarkach, jest niemniej ważne. Nasza obecność w Internecie powinna być dostosowana nie tylko do odwiedzających, ale również do wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Można to osiągnąć poprzez działania SEO, czyli Search Engine Optimization. Poprzez SEO, strona internetowa powinna znajdować się jak najwyżej na listach wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach podczas wyszukiwania tematów istotnych dla użytkowników Internetu. Zawartość strony jest zoptymalizowana przede wszystkim dla Google, lidera rynku europejskiego. Dzięki wysokiemu rankingowi w wynikach wyszukiwania Google, nasza strona zostanie znaleziona szybciej i przede wszystkim przez większą liczbę użytkowników. Z SEO zwiększamy zasięg swojej strony internetowej.

Dzięki dobrym, merytorycznym treściom zapewnimy, że nasza strona jest interesująca dla grupy docelowej i jest często odwiedzana. Poza tym jednak istnieją jeszcze inne metody, aby zoptymalizować stronę internetową dla wyszukiwarek. Nie musimy być ekspertem SEO, żeby to zrobić. Najważniejsze jest to, że wiemy, czego nasza grupa docelowa będzie szukać w Google & Co. To właśnie te terminy i kombinacje pojęć powinny być włączane do tekstów na stronie internetowej tak często i inteligentnie, jak to tylko możliwe. Te i inne aspekty są rejestrowane przez oprogramowanie wyszukiwarki do indeksowania treści (tzw. crawler) i określania miejsca naszej strony internetowej w rankingu.